יום ראשון, 27 באוקטובר 2013

אנשי חינוך חילונים מודים: החינוך הדתי טוב יותר!

אנשי חינוך חילונים מודים: החינוך הדתי טוב יותר!

ח"כ לשעבר אריה נחמקין: "החינוך הסוציאליסטי החילוני פשט את הרגל. אני רוצה שיבינו שאין זו פליטת פה אלא תוצאה של הרהור עמוק. לא רווחה כלכלית אלא רוחנית, היא המפתח לבעיה. מה שניסו למכור – לא היה מתאים לציבור  שאותו ניסינו לחנך. חינוך יהודי מסורתי מתאים יותר לציבור זה."



עזר ויצמן ז"ל בראיון ל'דבר השבוע': "בבתי הספר יש לנו כישלון חינוכי טוטאלי. לך תסביר לנוער, למה עליו להיות בת"א ולא בניו יורק... המנהיגות שלנו לא הבינה את חשיבותה של היהדות בבנין עמנו."

ח"כ יולי תמיר (בהתייחסה למצב הגרוע בחינוך, מפרוטוקול ועדת החינוך והתרבות 19.11.2003): "בנתונים האלה אנו רואים את פניה של החברה הישראלית. זה לא קשור למערכת החינוך, מערכת החינוך חיה בחברה, היא לא מנותקת מחברה. אנחנו חברה בלי כיוון, בלי אידיאולוגיה. העולם החרדי שאני לא שותפה לו... הוא עולם עם ערכים מאוד מגובשים, אז הוא מצליח להעביר את זה בבית הספר... אני אדם חילוני במהותי, אבל אני מוכרחה להודות שיש יתרונות חינוכיים. אפשר לעשות פה אלף דיונים, ולקרוא לשרה להתפטר, וכך גם למזכירות הפדגוגית. אני אומרת לכם, זה חסר כל חשיבות לחלוטין. כי המחלה הזאת היא עמוקה מדאי, היא ערכית מדאי, היא קשורה למבנה החברה שלנו, ולכן כל הפתרונות שאנחנו מציעים, הם קצף על פני המים. הם לא יעשו שום דבר. אני אומרת את זה, לא בגלל שאני יודעת איך מטפלים בזה, אבל אני גם לא אוהבת סתם להגיד הצהרות שוא. אין תרופה לבעיה החינוכית במדינת ישראל." (ציטוטים נוספים בסוף המאמר)

אלפי שנים, ממתן התורה במעמד הר סיני, ועד ימינו אנו, מוסרים היהודים את נפשם למען יהדותם, מחד גיסא, דורות על גבי דורות, קמו צרים להשמיד את העם היהודים, לעיתים השמדת הגוף ממש, כדוגמת השואה, ולעיתים דיכוי רוחני מוחלט כדוגמת הקומוניזם, ולא הצליחו, עם ישראל, תודה לאל, חי ונושם ושומר את התורה והמצוות בדיוק כמו אבות אבותיו. כמו שאומרים חז"ל שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם.

ומאידך, רואים הרבה בהיסטוריה שקמו מלכים ושליטים, שהתבטלו לחכמי ישראל בביטול גמור, וכל הקשור בניהול ממשלתם, היה נתון לייעוץ חכמי ישראל לדורותם, יוסף הצדיק שמלך על מצרים שהייתה האומה השלטת דאז, משה רבנו שמלך בכוש שבאפריקה 40 שנה, השליט הגדול בדורות אלכסנדר מוקדון, כרע ברך קבל עם ועדה לפני שמעון הצדיק, רבי יהודה הנשיא, שהמלך אנטונינוס שם עצמו כדרגש עלייה למיטה בפניו, הרמב"ם בדורו ועוד.

אז מה עדיף?

ההיסטוריה מלמדת שמי שידע לכבד, להעריך, ולרומם את התורה ולומדיה, זכה שמלכותו תשגשג, כמאמר חז"ל במדרש איכה:" א"ר אבא בר כהנא: לא עמדו פילוסופין לאומות העולם כבלעם בן בעור וכאבנימוס הגרדי, אמרו להם (שאלו אותם), יכולין אנו להזדווג לאומה זו? (בעצם להכניעם), אמרו להם (בלעם ואבנימוס עונים): לכו וחיזרו על בתי כנסיות שלהם, אם התינוקות מצפצפין בקולן, אי אתם יכולים להם, ואם לאו, אתם יכולין להם, שכן הבטיחם הקב"ה וכו'"
במילים פשוטות, כל עוד ישראל יושבים והוגים בתורה – אין אומה בעולם שיכולה להם!
וניתן לנבור בספרים ולהיווכח. שמי שקם על עם ישראל, אחריתו הייתה מרה כלענה, כהמן הרשע וחבריו.

אז מה בימינו? באיזה שיטת הנהגה בוחר השלטון במדינה?

בשנים עברו, הדעה של השלטון והוגיו, היתה יותר מאחורי הקלעים, אך בשנים האחרונות, דעתם כלפי התורה, יוצאת החוצה בריש גלי.
ניתן לראות בכל אגף חדשותי, עיתונים, רדיו, כתבות בטלוויזיה, אינטרנט וכו', שהשלטון חרט על דגלו, סוג של מלחמה בתורה.
בראש - רעיון הליבה המפורסם, עקשנות תקיפה להחדיר ללומדי התורה, כל מקצוע לימוד, פרט לתורה.
המאבק על גיוס החרדים לצבא.
ההפחתה בתקציבים כספיים לכל הגופים התורניים.
ועוד דוגמאות רבות שכל מי שמתמיד באקטואליה, רואה בעין ברורה.

אבל למה? לא חבל? זה כדאי לכם?

כפי שהעתקתי בראש המאמר, מעט ציטוטים ממה שיש באמתחתי, כל אחד מבין איזה חינוך מועיל יותר, בבני ברק שהיא העיר החרדית הגדולה בישראל, אין תחנת משטרה! אתם מבינים על מה מעיד הנתון הזה?
בעלי תשובה מפורסמים מוכיחים, שהתורה היא הסם מרפא הטוב ביותר לפשע, לסמים, להימורים, לאלכוהול וכו'.
וגם בביטחון המדינה, רואים שאת רוב המערך הלוחם בימינו מחזיקים חובשי הכיפה, וההיסטוריה מוכיחה שבזכות התורה וחכמיה ניצל עם ישראל מכל אויב.
חז"ל אמרו:" אין טוב אלא תורה"  "אין כבוד אלא תורה!"
גם כלכלית מימינה של התורה עושר וכבוד.

עוד ציטוטים:
מורה ותיקה בבי"ס יסודי בגוש דן: "אם אדבר על כך בגלוי, ישר יעלו אותי על המוקד... להערכתי יש פשיטת רגל, קריסה, ריסוק אברים של המערכת כולה. אני חוששת שהתשישות והאימה הכריעו אותנו. האווירה עכורה. מולנו עומדים ילדים נקמנים. גדל דור שבלחיצה של הרף עין על כפתורי המולטימדיה, מקבל מידע על כל ענין ודבר שמתרחש בעולם, אבל העולם הפנימי שלהם טפל, עשוי רק דברים של חומר, אופנה, מוצרי צריכה. תחליפי החיים שלהם מעוררי רחמים. הם אבודים וזרים לעצמם. זה דור מעורר חמלה".
יחזקאל גבאי (מנהל בי"ס רנה קאסן): " מערכת החינוך גוססת, והיא דומה לגיבור של מערבון שנורה בחזהו, צועד שלושה צעדים ולאחר מכן צונח."

אם השלטון במדינה ישכיל ויבחר בדרך הנכונה אזי נצליח בכל המובנים, וכל אומות העולם יכנעו תחתינו.
צריך לטפח יותר מכולם את התורה וחכמיה. יהי רצון שנזכה לראות בגאולתן של ישראל, אמן כן יהי רצון.





שיעורי לימוד יומי - כאן וכאן

יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

שתפו את הבלוג - אקטואליה בהסתכלות אמיתית - מברכים על מוגמר:

בלוג סקופים - מאמרים אקטואליים, שנונים וחכמים שישאירו לכם מחשבות להרבה זמן...
הישארו מעודכנים כל מאמר פיצוץ!

מאמרי אידישקייט בפן חדשותי והכל בהקשר לאקטואליה....

http://dosimnews.blogspot.co.il/  -  שתפו

הלכות שמירת הלשון ופרקי אבות יומי - אתרים מולצים:


אודות האתר שמירת הלשון

http://netsor.org/

ברוכים הבאים לאתר "נצור", האתר ללימוד הלכות שמירת הלשון.
כולנו מודעים לחשיבות שמירת הלשון, ולקושי על שמירת הלשון הלכה למעשה. אחד הגורמים הגדולים לקושי הוא כמובן ההרגל ושגרת הלשון - אנחנו מדברים כל כך הרבה, ולא תמיד מודדים כל מילה שיוצאת מהפה. לכן תיקנו את הענין של 2 הלכות ביום, שע"י לימוד יומי גם יודעים את ההלכות וגם זה מעורר ומזכיר את הענין. בביקור של רגעים ספורים באתר ביום, אפשר ללמוד את ההלכות ולהשיג תועלת עצומה!

באתר מוצגים כל יום בצורה מתומצתת שתי הלכות יומיות מתוך ה"חפץ חיים", ובנוסף קטע מוסר יומי מספר "שמירת הלשון". ניתן להדפיס את ההלכות היומיות ולתלות על לוח המודעות (בין אם זה בחברה או בישיבה, או כל לוח ציבורי אחר) ולזכות את הרבים.

חשוב לזכור לא לפספס את ההלכות של יום שישי ושבת (אז אנחנו לא בהכרח מול המחשב), מומלץ להדפיס את ההלכות הבאות וללמוד שתי הלכות ב*כל יום* בלי יוצא מן הכלל.

וכבר אמרו רבותינו: "כל השונה שתי הלכות בכל יום, מובטח שהוא בן העולם הבא".

אתר שמירת הלשון הוקם בהתנדבות מלאה וללא מטרות רווח:
- אלי ענתבי - תיכנות, עיצוב ואחזקה שוטפת של האתר
- ענבל גלבוע - כתיבת תוכנת ההפצה של האימיילים היומיים
יהי רצון שהקב"ה ישלח ברכה והצלחה בידי כל העוסקים במצוה נעלה זו!

לפניות ניתן לשלוח הודעה לכתובת הדואר האלקטרוני: info@netsor.org

הלכות יומיות | הלכות שמירת הלשון | קטעי מוסר

------


פרקי אבות יומי: http://pirkei-avot.net/
היום: ב בחשון ה'תשע"ד

פרקי אבות


רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר: שְׂחוֹק וְקַלּוּת רֹאשׁ, מֵרְגִילִין לְעֶרְוָה. מָסֹרֶת, סְיָג לַתּוֹרָה. מַעַשְׂרוֹת, סְיָג לָעֹשֶׁר. נְדָרִים, סְיָג לִפְרִישׁוּת. סְיָג לַחָכְמָה, שְׁתִיקָה.
שבוע וחודש טוב!

"אין שיעור תורה שיחזיר אותי בתשובה!"

אין שיעור תורה שיחזיר אותי בתשובה!

אין לאף אחד ספק, שהדור שלנו צולל למעמקי השאול תחתיות, בכל העולם, בכל המובנים, ובכל הזרמים.

שיפלות כזו לא ראה העולם מאות ואפילו אלפי שנים, הרס חברתי שמתחיל מגילאים שטרם החליפו שיניים חלביות, חוצפה ברחובות, אלימות מילולית, פיזית, פשע, אלכוהול, סמים ואתם כבר יכולים להמשיך את הרשימה בעוד כמה עשרות פרמטרים.

מצער לשמוע שיש ילדים וילדות בגיל 12 שמכורים לכל הזוועות הנ"ל.

אז אדם גודל לתוך הג'ונגל הפראי הזה, שכל כולו מוקף חיות טורפות, ומבין בטבעו, שאם הוא לא יהיה חזק אז... הוא לא ישרוד, לכן אנו רואים שאנשים מפתחים לעצמם 'שריון' בהמי ואגרסיבי בלית ברירה, לא כי הם אכזריים, אלא כי הם רוצים לחיות.
לפעמים זה  בעבודה, בפרט בבתי הספר והתיכונים, בישיבות, בשיעורי תורה, שלא להזכיר את הצבא המועד ל'סמיכות' לא נעימות לחלשים וכן הלאה.
אבל מגיע שלב בחיים, שבו עוצרים להתבונן, וחלק זוכים ורואים, שאותו 'שריון', המורכב ממידות רעות, חוצפה, ולפעמים אפילו בהמיות, הפך להיות חלק בלתי נפרד מהם, וקשה להם להתגבר על עצמם, והם מצטערים ממש, כי זה מפריע להם בחיים.

דוגמא אחת, ובאמת שהיא אחת מאלף,

אדם התרגל לאכול, נקרא לזה – 'איך שבא לו', דוחף כמויות לפה, מושיט ידיים עד הקצה השני של השולחן, מגהק באמצע הסעודה מרוב כמות שהוא אכל, ובנוסף מסיים לאכול שכתמים 'קטנים' מלווים אותו הביתה. כל עוד במהלך השנים, הוא אוכל בביתו או בקרב חבריו ומשפחתו, שסביר להניח שגם אוכלים בספארי כמוהו, אז עדיין לא קרה כלום.
אבל מה קורה לטרזן הקטן שלנו, שהוא מגיע ל'דייט'? או לראיון עבודה בחברה מצליחה? או לפגישת עסקים עם אנשים מתורבתים?

אז הוא מגיע למסקנה, תשמע, אני חייב להיות בנאדם!

תשליכו את הדוגמא הזו, לסגנון דיבור, אלימות, אלכוהוליסטים למיניהם, ישנוניים כאלה ואחרים וכו'...
פעם היה אחד מחכמי אומות העולם שטען שגם בלי שיעורי תורה אפשר להיות בנאדם. והוכיח והראה לחכמי היהודים, כמה גוים, שהם ממש ממש מנומסים ובעלי הליכות ודרך ארץ מופתית. אז אותו חכם, כמדומני הרמב"ם, אמר לו שאפשר לאלף גם חתול. ואכן הביאו חתול מאולף להפליא, שמילצר, והגיש, וניקה וכן הלאה, אדרבה, אותו חכם מחכמי אומות העולם אמר לרמב"ם: נו, אתה מחזק את דבריי! אם חיה מתנהגת ככה בלי שיעורי תורה, אז קל וחומר בני אדם!

אז פתח החכם היהודי קופסת שמנת קטנטנה של אז, והניחה לא הרחק מהחתול, מיד, ללא שום הרהור, השמיט החתול הכל מידיו בטירוף, ורץ לזלול את השמנת המתוקה!

אתה רואה? אמר לו החכם היהודי, אתם ה'מנומסים', בדיוק כמו החתול הנ"ל, כל עוד התאווה לא לנגד עיניכם, אז אתם מאולפים, אבל ביניכם ובין עצמכם, או כשאתם צריכים להשיג איזה ג'וב או משהו כזה, אתם ישר מקלפים מעליכם את הדמות 'הבריטית' הזו  וחוזרים להיות חיות שדורסות הכל להשיג את המטרה. כמו שרואים בקידום מישרות למשל... (מובן שזה לא לשונו של הרמב"ם).
אדם שלומד שיעורי תורה, ומתפלל יום יום ליישם את המוסר האדיר הנלמד בשיעורי תורה הללו, משתנה בעצם המהות שלו! הוא מקבל כוחות משמים להתגבר ולשבר את היצרים שלו! כמאמר חז"ל: "איזהו גיבור הכובש את יצרו".

חבר, לפעמים אתה אומר לעצמך: "כן, זה נפלא,זה טוב, אבל מפלצת כמוני??? מי יכול לשנות??? אני לא חתול מנומס, אני סוג של ארמדיל טורף!!!"

דע לך שאתה צודק ולא צודק, אכן אתה לא יותר ממה שאמרת, אבל כן כן! השיעורי תורה, הצדיקים האמיתיים, התפילה והתשובה, חזקים הרבה יותר ממך, כי הם הפרי של החזק מכולם, בורא עולם!
תחשוב, נבוזארדן הרשע ? הוא היה פי 100 גרוע מעראפת ימ"ש!!! הוא היה הרמטכ"ל של נבוכדנאצר שהחריב את בית המקדש הראשון, ובקצרה, במהלך הכיבוש הוא ראה דם מבעבע בעזרה של בית המקדש, הוא שאל לסיבתו, ולא אמרו לו, אז הוא שחט בעזרה של הבית מקדש, כמה אלפים של חכמים, כהנים, ואפילו ילדים! רק כדי שיפסיק לבעבע, אז גילו לו שזה נביא שנרצח פה בבית המקדש,הוא ממש הזדעזע, וצעק, אתה רוצה שאשחט את כולם???

אז הדם נרגע, ונבוזארדן נבהל – אם אחד שנרצח זה כל כך חמור, מה יהיה עליי???
ושימו לב טוב, כאן מגיעים השיא של ההפתעה, נבוזארדן זרק הכול מעליו, ברח, התגייר, ונהיה בעל תשובה עובד ה' מופלג!! עד כדי שאומרים מצאצאיו יצאו כמה קדושים, שלמדו ולימדו בשיעורי תורה! (תסלחו לי אם לא דייקתי בסיפור, ניתן לקרוא באריכות בספר ילקוט מעם לועז, או בימינו – באינטרנט)

אתה גרוע ממנו??

מנשה היה ממלכי יהודה, הוא כל כך חטא עד שרצח את סבו הנביא ישעיה, העביר את בנו באש, רצה לבוא על אחותו, ואפילו על אימו!, אין עבודה זרה בעולם שהוא לא עבד והתיר לכולם, ואף הכניס אותה לתוך בית המקדש!!
רק ששמו אותו בסיר להוצאה להורג, ואחרי שכל האלילים שהוא קרא להם לא עזרו לו, רק אז הוא אמר לקדוש ברוך הוא: אם אתה מציל אותי – אתה האלוהים! ואם לא אז אתה כמו כל שאר האלילים!!! אתם קולטים איזו חוצפה? אף מלאך לא נתן שהתפילה תעלה! אך ה' יתברך חתר חתירה מתחת כסא הכבוד, קיבל תפילתו וגם הוא חזר בתשובה, ומלך בקדושה ובצידקות, עוד כמה עשרות שנים! (33 אם אני לא טועה) ביהודה, ובטוח שדאג שיהיו המון שיעורי תורה מכאן ואילך.
(מרתק לקרוא עליו בפירוט, תחפשו...)

אתה גרוע ממנו??

לכן אמר רבי נחמן מברסלב: "אין ייאוש בעולם כלל!"

עם הרבה סבלנות, השקעה, והמון תפילות, שיעורי התורה, ומוסריהם הצדיקים, יכולים להפוך, גם 'ארמדיל' כמוך, לבן אדם עם דרך ארץ, הליכות ואפילו אצילות, אם לא תנסה לא תידע.    

מאגר עצום של שיעורי תורה: http://www.breslev-midot.com/homilies.asp שיעורי תורה איכות HD
       

חייב לעשות דיאטה קטלנית משיעורי תורה!

חייב לעשות דיאטה קטלנית משיעורי תורה!

הרבה חושבים שהמחלה הקשה ביותר בעולם היא הסרטן, או האיידס, או כל מיני חיידקים עם שמות שלא מעולם הזה, אך ברצוני להפתיעם.
מהי המחלה הנפוצה ביותר בעולם?
כל אחד חשוף לה, ומכל מקום בעולם אפשר לחלות בה, היא אינה מדבקת,
אבל... היא קוטלת!

ההשמנה.
הרגלים חולניים של האדם לפתוח את המקרר בכל הזדמנות פנויה, ערימות של מסעדות בכל פינה, מגוון אינסופי של ג'אנקפוד, מדף של חטיפים בסופר באורך של כ-20 מטר, וממולו מדף זהה באורכו של סוגי שוקולדים ועוגות, ועוד מדף של מעדנים חלביים, תוכניות 24 שעות של מתכונים מכל העולם, ועוד עשרות גורמים (מטורפים לחלוטין כמו הנ"ל), הביאו את האוכלוסיה ברחבי העולם ללקות  (כמוני) במחלת ההשמנה.
נכון, ענף הדיאטות מגלגל מיליונים על גב מחלה זו, החל מדיאטניות וכלה במכוני כושר ואירובי למיניהם. אבל ברור שכולנו היינו מעדיפים שלא להזיל מכיסנו לטובת גופים אלו, ולחיות בריא ונכון בלעדיהם.

אז מה יש לי להציע לכם?
בחינם ללא כל מטרת רווח, לגברים, נשים, מבוגרים וצעירים, אני שמח להציג לפניכם, תכנית חסרת תקדים, בעלת ניסיון של שנים, והצלחה מרשימה, שלמדתי אותה, תאמינו או לא, בשיעור תורה!!!
נכון זה מפליא, כאילו, מה הדוס הזה שמלמד בשיעורי תורה קשור לידע ובקיאות בדיאטה?
ממש במקרה נקלעתי לאותו שיעור תורה, ונדהמתי לגלות, מודעות אדירה לבריאות הגוף, תזונה נכונה, כושר גופני והכל מתוך הספרים של חכמי היהודים לדורותיהם.
אבל מה זה משנה אם למדתי את זה בשיעורי תורה או ברחוב, בוא נגיע לתכל'ס! איך מרזים?
דבר ראשון אני רוצה להגדיר שאין זו דיאטה אלא שינוי הרגלי אכילה.
דיאטה היא משהו תקופתי ושינוי הרגל אכילה הוא עד שיכסו אתכם באדמה.

הכללים מאד פשוטים:
א. 3 סעודות ביום, בזמנים קבועים יחסית של בוקר צהריים וערב, כולן יכולות להכיל לחם., ורצוי שיכילו סלט.
ב. בין הסעודות לא לאכול שטויות בכלל, כלומר: עוגות, חטיפים, מאפים, ממתקים וכן הלאה. אם ממש בא לכם אז 'בקטנה' משהו קטן ודי! מה שכן, אפשר חופשי ירקות בין לבין, ואפילו פרי.
ג. שתייה בכל השבוע פרט לשבת היא רק מים\סודה\סודה לימון, ואפשר ל\סחוט פנימה לימון להטעים.
ד.  טיפ סודי שבשיעור תורה אמרו שיסודתו בהררי קודש- לטעום משהו מר כרבע שעה לפני הסעודה כגון שוקולד מריר, תה\קפה ללא סוכר, כרפס, חילבה נקי, וכו' העיקר שיהיה מר, לא חמוץ, מר. הדבר מכניס את הגוף לכוננות ספיגה, בכך שהקיבה פולטת מיצי קיבה בכמויות, ובכך מביאה את עיכול המזון ל100% פירוק מבלי שיהיו מותרות שהופכות לשומן.

כן כן, כל זה משיעורי תורה, הלאה...
ה. להרבות הליכה כמה שאפשר, אם קשה על תקן יום יומי אז לפחות את הסידורים שקרובים לבית כמו מכולת, גנים, דואר וכו' לוותר על הרכב ולעשות ברגל! ומומלץ בחום להעדיף את המדרגות על המעלית בכל מצב.
ו. ואחרון חביב, והחשוב ביותר שנאמר בשיעור תורה, תוציאו מהראש את הלחץ מהשמנה!!! כמה קלוריות יש בזה? זה קמח מלא? זה עם כולסטרול? זה ככה וזה ככה, די !! תתנהלו רגיל ובפשיטות, מבלי להגזים בשום מאכל! גם אם אוכלים פיצה לא קרה כלום, כל עוד אכלתם בטוב טעם, ולא נפלתם על מגש שלם, או כל יום פיצה, פעם ב... לא קרה כלום, תחיו רגיל! תשבעו ותמשיכו את היום.

הלחץ במחשבה משפיע מאד על הגוף עד כדי כך שייתכן שאדם יכול לאכול פחות מחברו, אך אף על פי כן ישמין יותר ממנו! כן כן! אתם קוראים נכון! זה בדוק ומנוסה.
אחיי ורעיי, המתכונת הזו ב"ה, מניבה פירות. זה לא לוקח חודש או חודשיים, אלא לפחות שנה! לכן צריך להאמין בה, להיות סבלניים, ואז אחרי שנתיים שלוש אולי תלכו כמוני לרב מהשיעור תורה ותודו לו ששינה לי את החיים. בהצלחה (אמן).

חסות:
http://www.breslev-midot.com/homilies.asp שיעורי תורה איכות HD


מה הקשר בין רוחאני שר"י לשיעורי תורה?

בס"ד                                                שיעור תורה רוחאני
רוחאני שקרן או לא? ביבי צודק? סוריה תתקוף? האמריקאים אינטרסנטים? אני מוכן לכימי? יש לי ממ"ד\מקלט ומסיכה?
אוף... די!!!
נמאס כבר כמה שהמח מוטרד כמה חודשים מכל השאלות האלו, שלא נותנות לאדם הפשוט רגע של מנוחה, ובמקום לשמח במה שיש לנו ביד, התקשורת דואגת שנדאג מדברים שאם מסתכלים בעין אמיתית ובאובייקטיבית – הם רק באוויר. היום יום מתנהל כרגיל בדיוק כמו לפני שנה ושנתיים.
כל אחד והסדר יום שלו, עבודה, אוניברסיטה, בתי ספר, שיעורי תורה, וכו'.
פסיכולוגיים ופסיכיאטרים כתבו עשרות מאמרים שרוב הציבור מכור לחדשות, וזוהי הסיבה העיקרית לצריכת כדורים נגד לחץ ודכאון, של יותר ממחצית אזרחי המדינה! (גם בקרב החרדים הלומדים שיעורי תורה).
חישבו רגע אחד קט בהתבוננות אמיתית- התועלת היחידה שיכולה להיות לכל אחד מכל הרעש הזה, שמפוצץ בכל אגף תקשורתי באשר הוא, אינטרנט, עיתון, רדיו, טלוויזיה וכדומה, היא שאם וכאשר תפרוץ מלחמה, אני צריך להיות מוכן.
מה זה להיות מוכן? המקלט\ממ"ד כבר יש לי, בטח שאני לא מתכנן לקחת משכנתא ולבנות עכשיו...
מסיכה גם יש, (וגם אם לא - כמקיאים מומחים כבר אמרו שאין לה תועלת גם ככה)
אז מה מועילה לי הטרדה הזאת?
לעומת זאת, אדם שרגיל בשיעורי תורה של גדולי הדור, יכול להיות הרבה יותר נינוח ולומד לשמוח בכל החגים שעברו עלינו לטובה בשקט גמור, כיוון שבשיעורי תורה הרבה רבנים כבר צפו וציינו שלא יהיה כלום... וגם אם בעתיד יהיה, אז אחרי שאני האזרח הקטן, עושה את המוטל עליי בשעת האזעקה, לוקח ספר תהלים ומתיישב לי במקלט, אני סמוך ובטוח שבורא כל העולמים, הוא זה שכבר חתם בראש השנה האחרון אם אני אחיה או חלילה אמות..
שיש לאדם אמונה ובטחון חייו חיים, ואם אין לו אז הוא פשוט לא מת כל יום מחדש.
התכלית של שיעורי התורה היא לעשות תשובה ומעשים טובים, וכמובן להתחזק באמונה שיש מנהיג לעולם. והוא קובע כל מהלך שמנהיגי אומות העולם יעשו.
"איזהו גיבור הכובש את יצרו", גבר אמיתי דואג לחייו ולחיי ילדיו ופשוט מחליט להיגמל מחדשות.
הרי גם ככה כל היום אלו אותם עדכונים: זה רצח, ההוא נדרס, היא נאנסה, היה בגרוזיה פיגוע (את מי זה מעניין), ספינה טבעה וכן הלאה כל הדברים שפשוט מעיקים על הנפש של היהודי מבלי שיבחין בכך.
ואדם שלומד בשיעורי תורה יוכל להעסיק מחשבתו בשיעורי תורה ולא בכל הנ"ל! מה מועיל לשבת בשיעור והראש לא נמצא בו כלל?!

הדברים פשוטים וידועים, אני בטוח שלא חידשתי כלום, החידוש היחיד יכול להיות בכל אחד ואחד מהקוראים, שבעזרת השם יתברך ייגמל מהתקשורת בכלל, וחדשות בפרט, ויניח ראשו בדברים העומדים ברומו של עולם הנלמדים בכלל שיעורי התורה. אמן.

שיעורי תורה בכל הנושאים: http://www.breslev-midot.com/homilies.asp